,,A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más, mindegyik különleges, mindegyik gyönyörű."

BEMUTATKOZIK A VACKOR TAGÓVODA

A BP18 Egyesített Óvoda Pestszentimrei Vackor Tagóvoda kertvárosi környezetben helyezkedik el. Óvodánkhoz közel van a kerületi kiserdő, mely környezeti tényező befolyásolta pedagógiai céljaink és feladataink kialakítását. Az óvoda gyermek és környezetbarát épületében, tágas udvarán törekszünk annak megjelenítésére, hogy a mozgásfejlesztés és környezeti nevelésünk értékei láthatóak legyenek.

Szem előtt tartjuk, hogy a gyermek fejlődéséhez elengedhetetlen a nyugodt, biztonságot teremtő, bizalmon alapuló derűs légkör.

Óvodai csoportjainkat különböző életkorú gyermekekből szervezzük. Négy, vegyes életkorú csoportunk működik, melyből egyben német nemzetiségi nevelés folyik. 

Az óvoda külső és belső feltételei ideális környezetet biztosítanak a gyermekek optimális fejlődéséhez, az egészséges tevékeny életmód kialakításához, a német nemzetiségi csoportban a német nemzetiségi kultúra megalapozásához, valamint a sajátos nevelési igényű és a beszédfogyatékos gyermekek együttneveléséhez, integrálásához.

Nevelőtestületünk vallja, hogy a gyermek személyiségfejlődésében az óvodai évek során alapozható meg az a szokásrendszer, a képességek és készségek, kulcskompetenciák alapjai, melyek segítik az élethosszig való tanulás megvalósulását, és közvetetten hozzájárulnak az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez.

A gyerekek érzelmi biztonságérzetének kialakításához az óvodában befogadó, szeretetteljes környezetet alakítunk ki. A napi óvodai élet megszervezésénél figyelembe vesszük az egyéni szükségleteket és képességeket, készségeket. Változatos tevékenységformákkal biztosítjuk, hogy testileg, lelkileg egészséges személyiséggé váljanak gyermekeink. Környezetükhöz való viszonyukat pozitív érzelmek átélésével gazdagítjuk. A gyerekek mozgásszükségletének kielégítése testi képességeik, harmonikus mozgásuk, szociális és értelmi képességeik fejlesztését szolgálja. Hangsúlyt fektetünk környezetünk esztétikus alakítására.

Hisszük, hogy a gyermekek optimális fejlődésében az óvodapedagógus, a pedagógiai asszisztens és a dajka modellszerepének meghatározó jelentősége van. 

Fontosnak tartjuk óvodánkban a családdal való együttműködést a gyermekek harmonikus fejlődése érdekében. A családi nevelés kiegészítőjeként segítjük elő gyermekeink egyéni képességeinek kibontakozását, az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével. 

A gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak figyelembevétele mellett  a gyermeki személyiség kibontakoztatásán keresztül, egyéni differenciált fejlesztéssel  a befogadás, az esélyteremtés, az esélyegyenlőségek megteremtése érdekében.

Ebből következően gyermekközpontú óvodánkban a gyermeki személyiség kibontakoztatására, az óvoda-iskola átmenet megkönnyítésére törekszünk, biztosítva a szabad játék kitüntetett szerepét.