,,Hogy mitől jó egy nap? Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet, hogy még jobb, mint a mai." (Janikovszky Éva)
BEMUTATKOZIK A SZIVÁRVÁNY TAGÓVODA
1965-ben átadott Ybl díjas épület, a Lakatos lakótelepen. Az egyemeletes épület és a nagy udvar a főútvonaltól távol parkokkal, emeletes és családi házakkal, valamint társintézményekkel – bölcsődével, iskolával – körülvéve helyezkedik el.
Öt csoportunkban, melyek vegyes szerkezetűek, jelenleg 125 óvodás gyermek nevelését és ellátását biztosítjuk. A nagy, fás, bokros udvarunkban minden csoportnak saját udvarrésze van, ahol egyre bővülő számú játék- és sportszerek, ovi-foci pálya, tanösvény, teszik lehetővé gyermekeink játék-, mozgásigényének kielégítését, valamint sokoldalú fejlesztését. A kerületben egyedi udvari eszközparkkal, közösségi bio kertel rendelkezünk.
Óvodánk belső tere kicsi, de családias és a csoportszobák is barátságosak. Tornaszoba, só fal, galéria, fejlesztőszobák rendelkezésre állnak.
A felnőtt közösség elfogadó, nyitott, barátságos, segítőkész légköre, az együtt dolgozók empátiája, tapintata, őszintesége; a szakmai tudásunkba, akaratunkba, a fejlődőképességünkbe vetett hitünk biztosítja a programunk megvalósítását. Alkalmazotti létszámunk 21 fő. Szakvizsgázott, mesterpedagógus óvodapedagógusok, pedagógiai asszisztens, csoportos dajka, konyhai alkalmazott, óvodatitkár, kertész.
Tagóvoda nevelési alapelvei:
nevelőmunkánk gyermekközpontú legyen,
- a gyermekek személyiségét sokoldalúan fejlesszük, a helyi adottságokat és lehetőségeket kihasználva,
- a szülőkkel jó kapcsolatot alakítsunk ki, bizalmukat és együttműködésüket elnyerjük.
Tagóvodai program pedagógiai cél, feladat rendszere:
- A gyermekek gondozása, testi – lelki szükségleteinek, mozgásigényének kielégítése
- A gyermekek egészségének védelme, edzése, óvása, megőrzése
- Az egészséges óvodai környezet kialakítása.
- A gyermekek személyiségének, a készségeiknek, képességeiknek, érzelmeiknek a fejlesztése a népi kultúra, a néphagyományokon alapuló kismesterségek gyakorlásának lehetőségekben gazdag eszközeivel, a családok bevonásával.
További célunk, hogy az óvodában biztosított közös tevékenységek folyamatában alakuljanak a gyermekekben a készségek, jártasságok, képességek, közvetetten segítve az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges személyiségvonások fejlődését.
Inkluzív befogadó nevelés alkalmazása a kortársakkal való együtt-nevelés során, az elfogadó, az eredményeket értékelő környezet segítségével.